Indien jij je enig verdiept hebt in internet marketing dan weet je denk ik wel de open deur genaamd content is king. Vele experts zullen onderschrijven het begint allemaal bij de inhoud. Maar een aantal jaar een decennium verder is dit nog wel zo. Iedereen zit maar als een gek uitstekende content te schrijven. De CMI, zeg maar de content marketing institute noteerde al we naderen content saturatie in de zin van er is te veel top kwaliteit content. Een te veel is ook niet goed. Hoe moet dit verder?

Sommige partijen lijken echter het concept van uitstekende content niet helemaal te begrijpen. Sommige instanties die denken dat als je maar lange artikelen schrijft van 2000+ woorden dat dit dan uitstekende content zou zijn. Als gevolg hebben we nu een overschot aan artikelen die onnodig lang zijn. Op deze wijze schaadt het de online marketing industrie dat correlatie studies zoals die van search metrics enzo aantonen dat langere teksten beter naar voren komen in zoekresultaten. Sommige nemen dit feit aan en denken niet verder na over nuance. Ja lange content die echt super uitgebreid de vraag beantwoord zal altijd superieur presteren. Maar als je maar wezenloos schrijft om het schrijven om een bepaalde word count te behalen en je echte bezoekers vinden er niets aan, dan schiet je jezelf alleen maar in de voet en vervuil je de rivier der content alleen maar nog meer.

Daarbij sommige vraagstukken vragen helemaal niet om een lang uitgebreid antwoord. Sommige zoekopdrachten kunnen prima kort beantwoord worden. Denk aan zoekopdrachten naar feiten of het weer of een sport uitslag. Dus denk echt goed na over wat willen de zoekers nog eigenlijk weten en hoe uitgebreid moet ik daar op ingaan om een zo goed mogelijke gebruikerservaring aan te bieden.

Enfin, indien je hier moeite mee hebt. Geen man overboord. Besteed de content creatie uit aan een ervaren tekstbureau. Zij weten de juiste lengte van een tekst te vinden en zorgen ervoor dat ieder woord van de inhoud de lezer boeit. Heb je al de teksten maar moet misschien ingekort of gecorrigeerd worden, dan hebben ze ook redigeren diensten. Enfin, om de vraag van dit artikel te beantwoorden ja content is nog steeds koning. Maar sommigen begrijpen niet de definitie van kwalitatieve content. Zodra je dit goed begrijpt, ga je weer de goede richten op.