Vergroot de vindbaarheid van jouw organisatie met SEO
Of je nu een groot of klein bedrijf hebt, je website is in veel gevallen dé manier om nieuwe klanten te trekken. Als deze slim is ingericht, je content sterk is en je voldoende backlinks hebt, zul je gemakkelijk bezoekers trekken middels zoekmachines. SEO heeft betrekking op alle tools en technieken die je kunt toepassen om hoger te ranken in zoekmachines. Althans, bij relevante zoekopdrachten. Er zijn verschillende dingen die je kunt doen om dat voor elkaar te krijgen. Wil je meteen aan de slag met een SEO-expert? Lees hier dan meer over de SEO check die ze bij Doublesmart aanbieden. Liever op eigen houtje proberen hoger te ranken in de SERP? Met onderstaande tips kom je al een heel eind!
Doe aan linkbuilding
Er zijn veel ondernemers zijn die hun website prima op orde hebben en sterke content hebben, maar vergeten dat linkbuilding belangrijk is om hoog te ranken. Dit zit zo: hoe meer andere websites naar de jouwe linken, hoe waardevoller of relevanter google jouw content zal vinden. Als veel anderen ernaar linken, dan zal het immers wel van goede kwaliteit zijn. Om die reden is het slim om aan linkbuilding te doen. Je kunt dit zelf doen, door bijvoorbeeld klanten, leveranciers of bloggers te benaderen en te vragen of ze (wellicht in ruil voor iets) naar je willen linken. Dit is echter best een tijdrovend klusje. Veel ondernemers besteden hun linkbuilding dan ook uit, zeker als uit een SEO check van een online marketeer blijkt dat dit noodzakelijk is om hoger te ranken.
Verbeter de content op je website
Als je een aantrekkelijk linkprofiel hebt, zullen zoekmachines jouw website sneller (en hoger!) tonen in de SERP, oftewel de pagina met zoekresultaten. Echter, Google moet wel precies weten bij welke zoekopdrachten je website getoond moet worden. Daarom kijkt de zoekmachine naar de teksten op je website, waaruit opgemaakt wordt wat jouw product, dienst of informatie inhoudt. Het is dan ook zaak dat je je content schrijft op basis van precies de juiste zoektermen, en dat je deze voldoende in zowel de titels en tussenkoppen als de lopende tekst verwerkt. Alleen dan weten zoekmachines namelijk bij welke zoekopdrachten jouw website relevant is, waarna ze hem aan hun gebruikers zullen tonen.
Zorg dat je website goed werkt
Als laatste is het zeer belangrijk dat je website goed werkt. Laadt deze bijvoorbeeld erg traag en verwijzen veel interne links naar een niet (meer) bestaande pagina? Dan zul je nooit hoog ranken in Google. Neem dan ook de technische kant van je website onder de loep en zorg ervoor dat je site makkelijk in gebruik is en een logische opzet heeft. Zo trek je niet alleen meer bezoekers naar je website (omdat Google dit kan waarderen), maar houd je ze daar ook langer. Een win-win situatie dus!